بسم الله الرحمن الرحيم
أحبابي واخواتي في الله سوف نتحدث اليوم في هذا الموضوع عن تعديل موتور الموتوسيكل من 150 الى 250 وطبعا كما تعرفون بانه لا يمكن التعديل الا بشروط معينه الا و هي الشروط أولا ان ينطبق على السلندر مواصفات معينه حتى نتمكن من تركيبه على كارتير ال 150 وبهذا أيضا يمكن عمله على الموتور ال 200 وبهذا نعرف بان الموتور ال 150 او ال 200 هما الاثنين كارتير واحده السؤال هنا هل يمكن ان نعدل على هذا الموتور وكانت الإجابة دائما لا يجوز التعديل على الكارتيير ال 150 او ال 200 الا في حاله التعديل في المخرطة ونقل القويط المخالف ولكن اصبح بعد ذلك بان التعديل يصح دون تعديل في المخرطة ولا تعديل على الكارتيير الا في حاله واحده نقوم بتوسعه مكان السلندر في الكارتيير وهذا هو الشيء الوحيد الذي نفعله في المخرطة ويصلح على هذا التعديل سلندر واحد فقط لا غير هو السلندر الهامر ال250 وشكله هو و تصميمه يكون مناسب مثل شكل ال 150 وال 200 ولا يوجد اختلاف بينهم الا في القطر الداخلي وفي هذه الحالة يمكن عمل الاتي حتى يتم التعديل الصحيح
1-- نقوم بتغيير ذراع ال بي ال الى 250 حتى يكون أطول من ال 200 ثم نقوم بتغيير مسامير الجوايط الكارتيير الى 250 حتى تكون أطول من ال 200 ونقوم بتعديل فتحه الكارتيير حتى يتم نزول السلندر في مكانها المناسب ثم نقوم بصناعه جوان وش سلندر نقوم بالضغط عليه لتصنيع واحد له ثاني وتغيير الاسياخ إلى 250 و نقوم بتركيب السلندر وهنا يأتي اختلاف بسيط بين التعديلات وهنا تكون هي النقطة المطلوبة في الفن في التركيب هي ان يكون البستم اقل من المعتاد في الارتفاع ما يعادل 1 سم وهنا نقوم بالتزويد على البستم بالألمونيوم باللحام الألومنيوم عليه من الا على حتى يكتمل المسافة المطلوبة داخل غرفه الحريق ثم نقوم بتركيب الهد اوراس الموتور ال 200 يعمل جيدا وتغيير الكربراتير الى 250 اذا وجد وان لم يوجد في ال 200 يعمل جيدا مكانه وحتى لا اطيل على حضراتكم يمكن لحضراتكم متابعه هذا الفيديو لمعرفه التفاصيل اكثر من القراءة دمتم بصحه وعافيه اخوكم بسام محمد من قناتكم المحبوبة تعلم صيانه الموتوسيكل و هيا بنا نذهب الى الرابط مباشره او الى الفيديو للاستماع إليه
My beloved and sisters in God, we will talk today on this topic about modifying the motorcycle engine from 150 to 250. Of course, as you know, modification can only be made under certain conditions, and these are the conditions. First, that the cylinder has certain specifications so that we can install it on the Cartier 150. His work is on the 200th motor, and thus we know that the 150th or the 200th motor are the two cartiers and one. The question here is whether we can modify this motor and the answer was always that it is not permissible to modify the 150th or the 200th carter except in the case of modification in the lathe and the transfer of the violating queue, but Then it became that the modification is valid without modification in the lathe and there is no modification to the cartier except in one case. We expand it in the place of the cylinder in the cartier, and this is the only thing that we do in the lathe and this modification is only one cylinder, only the Hummer 250 cylinder, its shape and design is It is suitable as the shape of the 150 and the 200, and there is no difference between them except in the inner diameter, and in this case the following can be done until the correct adjustment is made
1- We change the LBL arm to 250 so that it is longer than the 200, then we change the cartier screws to 250 so that they are longer than the 200 and we adjust the hole of the cartier until the cylinder goes down in its proper place, then we make the gasket and the cylinder head, we press He has to manufacture one and have a second and change the skewers to 250 and we install the cylinder and here comes a slight difference between the modifications and here is the required point in the art in installation is that the piston be less than usual in height equivalent to 1 cm and here we supply the piston with aluminum by welding aluminum on it From only to until the required distance is completed inside the fire room, then we install the head gear, the motor, the 200 works well and change the carburetor to 250 if it is found, and if it is not in the 200, it works well in its place and so that I do not dwell on your presence, you can follow this video to know the details more than reading Stay healthy and well, your brother Bassam Mohamed, from your beloved channel, learn motorcycle maintenance, and let's go to the link directly or to the video to listen to it
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق
اذا اعجبك الموضوع فضلا وليس امرا اترك تعليقك لتشجيعنا على الاستمرار
ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.